Neen!

Helpdesk

Eén probleempje echter, met dat verse internet hier in huis. En ik weet niet hoe het op te lossen.

In mijn vorige huis was de aansluiting van de telefoon zo’n vreemd stopcontact. U weet wel: vijf gaatjes in een cirkel en daar komt dan zo’n stekker met vier metalen en 1 plastiek tsjoepeken in. Onderaan die stekker kan je dan de kabel aansluiten van of telefoon, of modem, of whatever. Het mooie is dat zo’n stekker ook gaatjes heeft waarin -warempel- een andere stekker kan gepleurd worden. Dus: twee stekkertjes op elkaar, eentje met kabel naar modem, eentje met kabel naar telefoon. Klaar.

Nu is dat hier echter heel andere koek. De telefoonaansluiting is niet zo’n doos, maar 1 gaatje, waar rechtstreeks een kabeltje inpast. Eentje maar. Dus nu moet ik kiezen: of telefoon, of internetmodem.
Of één van jullie moet mij vertellen wat ik nodig heb om ze alletwee aan te kunnen sluiten. En hoeveel dat kost en waar ik dat kan kopen. Shoot!

(En de hele tijd gonst het woord splitter in mijn hoofd. Ik meen dat ergens opgevangen te hebben ooit, maar weet niet wat het is. Het kan dus evengoed dienen om tomatensoep mee te kruiden.)

5 thoughts on “Helpdesk

  1. telenet é, dat was veel te duur op mijn appartement (de kabel laten doortrekken naar de derde verdieping, dat was niet mals, neen) en nu zit ik een beetje vast aan versatel.

    En daarbij: ik heb geen sympathie voor telenet, jammer genoeg. Ik heb altijd maar het gevoel dat dat geldkloppers zijn.

  2. Géén spitters, argh. Dan heb je Belgacom-tv in huis ! Geen splitters , komaan zeg.. Dat is hét van het! Nogal een beetje klagen gij… tsk! Volgens mij 11 Mb op die lijn.

  3. *kijkt verbijsterd want snapt niets van wat huug zegt*

    ik hebbekik geen digitale televisie jong. Allez, ik weet toch van nikske.

Leave a Reply to ine Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *