Draadloos- de tocht langs de helpdesks

13.20h – ik bel Belkin, die de modem in elkaar geknutseld hebben, voor ondersteuning ivm. dat onstabiele netwerk.

13.35h – ik luister nog steeds naar het wachtmuziekje van Belkin als wordt meedegedeeld dat er een terugbel-functie bestaat. Binnen het half uur zal ik gebeld worden als ik mijn nummer ingeef.

14.15h – De telefoon gaat. Het is de jongen van Belkin. Als ik uitleg wat het probleem is krijg ik een “dat heb ik nog nooit gehoord”. De jongeman geeft instructies om het kanaal van de router te veranderen naar 2 ipv 11. i. voert uit. De jongeman beweert dat alles nu in orde zou moeten zijn.

14.19h – De verbinding met het grote web valt weg.

14.22h – De verbinding met het grote web valt weg.

14.23h – ik bel terug naar Belkin.

14.50h – ik krijg dezelfde jongeman aan de lijn. De jongen adviseert om “een beetje te spelen met de settings van de router”. Als ik weiger -met als argument dat het twee avond heeft geduurd voor mijn persoonlijke expert de boel in gang heeft gekregen- beweert de jongeman opeens dat de oorzaak bij de ontvangers ligt. Ik dien contact op te nemen met die firma.

14.55h – ik bel de winkel waar ik het hele zwik kocht. Gesloten op maandag.

14.55h – ik bel naar SMC en krijgt opnieuw een jongeman aan de telefoon. Ik leg de situatie uit en de eerste vraag is of de connectie op beide pc’s gelijktijdig uitvalt. i. weet dat niet. De jongeman raadt aan dit even te testen: als de uitval op verschillende momenten is, ligt het aan de ontvangers, als het op hetzelfde moment gebeurt aan de router.

15.00h – ik verhuis de laptop naar het bureau van lief en test of de connectie gelijktijdig wegvalt. Moeilijk te zeggen, zo blijkt: soms wel, soms zit er een minuut verschil op.

15.05h – ik besluit het zekere voor het onzekere te nemen en bel terug naar SMC. Een -dit keer engelstalige- jongeman luistert geduldig en zal me software-updates opsturen voor mijn ontvangers. Ik geef mijn email-adres op en herhaal het vijf keer.

15.30h – ik bel Belkin en geef na een kwartier mijn telefoonnummer in om teruggebeld te worden.

16.00h – Er is nog geen mail met software-updates van SMC. Er is nog geen call-back van Belkin gekomen.

18 thoughts on “Draadloos- de tocht langs de helpdesks

  1. nja, ik leef met u mee\”¦bijons draadloos wnetwerk hier thuis viel mijn ip-adres af en to\’ weg terwijl de andere pc\’s zonder problemen konden verder surfen\”¦
    en ik had dat niet met den \”draad\”\”¦
    succes en hopelijk duurt het hoogstens nog 10 telefoontjes
    🙂

  2. Respect 😀 ik weiger gewoon van callcenters te bellen in zo’n geval. Ik bel enkel de winkel die me de rotzooi heeft verkocht met de boodschap dat de bullen niet werken en dat ik mijn geld terug wil of dat zij het komen fixen. Als mijn televisie niet werkt ga ik ook niet naar JVC, maar naar die mensen die hem verkocht hebben… dat die dan maar met de fabrikant gaan aanbellen.

  3. Hebben uw buren toevallig geen draadloze deurbel? Want al da draadloos gedoe is wel tof, maar veel van die dingen werken op 2.4 GHz (of een harmonische daarvan), en dat zorgt allemaal samen voor veel storingen. Probeert nekeer nen AP te lenen van iemand anders, en ook een draadloze netwerkkaart van iemand anders, en dan via eliminatie uitzoeken waar het probleem ligt.

  4. Amai, leuke namiddag achter de rug. Nu volledig opgedraaid en onder de stress zeker? Ik word alleszins onozel van zulke situaties!

  5. Simpul. Stoppen mee internet. En telefoon.
    De mensen moeten maar langskomen als ze iets willen weten.
    En zelf hebt ge heeeel veel vrijgekomen tijd die ge aan allerlei leuke dingen kunt spenderen. Behalve dus aan internetten. En telefoneren

  6. …wat bij mij het draadloos internet helemaal naar de zak helpt, is MSN Messenger. Als ik dat durf aan laten staan op de laptop, draait gegarandeerd de draadloze router in de soep.

  7. OP een mac kan je messenger draadloos gebruiken zonder soep te maken. Helemaal geen problemen mee.

  8. Aan zo een snelheid vliegen de dagen natturlijk voorbij. Als u beide pc uitvalen dan moet het volgens mij toch te zoeken zijn in de router. Is er geen probleem met het IP adres van de router? Hiermee heb ik in de tijd ook problemen gehad. Snelste oplossing zal het bezoeken van de winkel zijn, en vragen naar een nieuwe Belkin, of een andere router zoals linksys of US. Dan zal je vlug weten waar het probleem zit

  9. na de installatie van een nieuwe router (US Robotics) had ik ook problemen met wegvallende connecties op mijn Dell laptop – met de ingebouwde wireless kaart
    na aanschaf van een externe US Robotics kaart werkt het wel prima, slechts uitzonderlijk valt de connectie uit
    moraal van het verhaal, router en kaart van hetzelfde merk bieden de beste garantie op succes

  10. Niet dat ge d’er iets mee zijt, in gans uw verhaal, maar gezien ge op mijn site een -1 voor apple hadt genoteerd eventjes dit. Ik werk nu al een jaar of vier met Apple Airport Extreme, en heb daar nog nooit (laat mij even herhalen: nog nooit) problemen mee gehad. Een jaar of wat geleden heb ik mij zelfs een airport express aangeschaft, om het signaal op zolder te versterken, en ook daar geldt: geen enkel, maar dan ook geen enkel probleem. En bij ons werkt er veel draadloos, en is er verschrikkelijk veel interferentie o.a. van een aantal toestellen van onze dokter-gebuur. Heb ik het al gezegd? Geen enkel probleem.

    Maar het is bovenal ook een kwestie van (on)geluk, zal ik de eerste zijn om toe te geven.

  11. Net een kwartier aan de lijn gehangen met Base. Om mijn rekening te betalen, want ik was afgesloten. Om dan te horen dat mijn rekening betaald was en dat ze me gingen aansluiten. 🙂

  12. Ik heb een wireless stick van belkin en ik vind toch ook ni dat die werkt zoals zou moeten, meestal moet ge die een paar keer in en uit de usb poort steken eer ie dienst doet, en nog is de connectie slecht ook. Zowel op kot als thuis… En problemen met de factuur van base heb ik ook al meerdere keren meegemaakt! 🙂

  13. Hmz. Ik gebruik een D-link. DI-624 of iets in die strekking. En mijn trusty iBook met airport extreme uiteraard. Nog nooit geen problemen mee gehad.

    Waar ik wél problemen mee voorzie zijn van die USB spullen. USB is gewoon niet gemaakt om deftig mee te netwerken. En zo\’n pcmcia toestanden, daar heb ik het ook niet voor. Ook niets anders dan problemen mee gehad op mijn ouwe laptop.

    Neen. Als ik mensen uiteindelijk een raad mag geven: blijf gewoon weg van draadeloos. Alleen maar gesakker als uw laptop de router weer niet vindt of zo. Met een kabel heb je dat allemaal zo niet.

    Ik zou zeggen: naar de winkel ermee en geld terugeisen!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *