Pfft.

Sigaretvrij: 78 uur.

Kan iemand van die ex-rokers-gemeenschap daar aan de andere kant me eens vertellen wanneer die drang, die goesting minder wordt?
Ik vind het niet leuk meer.

20 thoughts on “Pfft.

  1. Hm. Nooit helemaal.

    Maar het mindert wel grandioos.

    Het goeie nieuws is dat je binnenkort je niet meer kan inbeelden dat je ooit hebt toegelaten dat er iemand zou gerookt hebben in je huis, zodat het er nog daaagen stonk. En dat alleen is het al waard.

    Volhouden!

  2. hm. lief rookt nog, dus dat is geen optie.

    ik kan wel nog niet naast hem zitten nu, terwijl hij rookt. Dan moet ik een beetje weglopen en al.

  3. Afhankelijk van hoeveel je rooktte, elke dag of week dat bedrag opzij leggen. Ik ken iemand die verstokt roker was (>pakje per dag), om medische redenen is moeten stoppen (en het heeft uitgehouden ook), en dat systeem heeft toegepast. Na enkele maanden heeft hij een mooi reisje kunnen maken… Als dat niet mooi is 🙂

  4. Sympathiek zeg van lief. Die moet natuurlijk gewoon meestoppen. En die drang vermindert. Je moet alleen je vriendenkring heel streng selecteren: alleen nog niet-rokers overhouden. 😉

  5. Niet zo mee bezig zijn! Denk als een ex-roker! Ontken dat je het lastig hebt!
    Hoe meer je er mee bezig bent, hoe lastiger je het hebt. Ga eens zwemmen of zo.

  6. zo’n goe taske kaffee da kan smaken , geloof mij
    Volhouden i. , nog een klein aantal dagen en ‘t zal stukken beter gaan

  7. Sterkte en vooral: volhouden!
    Mijn zus is ook gestopt (nu al zeker 4 jaar) en haar man (ook nog altijd) niet. Hij is wel zo vriendelijk om buiten te roken en ik vermoed dat dat, vooral in het begin, hielp. Misschien een hint voor lief?

  8. Dat van dat rokend lief:

    Ik wil daar tegen kunnen.Anders mag ik niet meer op café, niet meer op restaurant, niet meer bij rokende vrienden ook.
    Daarbij: hij woont daar ook, hé. Dus hij heeft evenveel recht om zijn goesting te doen in huis als ik.
    En als Lien dat kan, ik ook.

  9. Een wijs man zei ooit: “Stoppen met roken is het makkelijkste wat er bestaat! Het is het niet opnieuw beginnen dat het moeilijkst is!”

    Damn right, that fella!

  10. “En als Lien dat kan, ik ook.” Et voila: dat is toch de eerste stap? Denk aan Lien ipv aan een sigaret! En aan mij! En oh ja: straks heb je de heerlijke waarneming dat jouw kleren stinken als je op café geweest bent. Iets wat ze altijd al gedaan hebben, maar waar je je nooit van bewust geweest bent terwijl je rookte. Dat motiveert mij op één of andere gekke manier: ik wil niet zelf de oorzaak zijn van die geur.

  11. Ik ben al 2.5 jaar gestopt, en het wordt echt wel veel makkelijker na enkele weken. Ge gaat er zelfs nimeer aan denken. Spijtig genoeg steekt de goesting zelfs nu soms nog de kop op, daar geraakt je nooit van af vrees ik :/

    Maar ge doet dat goed, volhouden! Anders wa surfen en foto’s bekijken van longkankerdingen enzo, helpt.

  12. water drinken! veel. en vloeken en al. en op de tanden bijten en… jezelf belonen. niet met snoep, maar er zijn nog genoeg alternatieven, dunkt me 😉

  13. ik heb welgeteld 3 dagen zin gehad in een sigaret. En dat na 15 jaar 1 pak per dag te roken
    wat voor mij wonderen heeft verricht was zoethoutstokken: iets om handen, iets in/aan je mond en een uitgesproken smaak. En na een tijdje was ook dat niet meer nodig.

  14. Dat van dat lief is – jammer voor hem – toch niet juist. Het is nl. niet zo dat er een soort anti-rook zou bestaan, waarmee je de rook van een sigaret ongedaan kan maken.

    Jullie beseffen het nog niet, maar als je flink blijft doorzetten, dan blijkt dat “binnen roken” een achterhoedegevecht is. Wacht maar?!

    (en dan begin ik bewust nog niet over (niet)roken boven wiegjes, want al die mensen die ongevraagd zagen over kinderen, daar zou je direct van beginnen te smoren)

  15. Het gaat nooit helemaal over. Berookte ruimtes worden afschuwelijk. Maar de sigarettegeur die binnenwaait onder een deur of door de brievenbus, of aan een koude bushalte kan ongelooflijk goesting scheppen.
    Ontspannen zal je actief moeten aanpakken met oefenen. We zijn allemaal conditioneerbaar hé. Stop een flesje lavendelolie in je tas en druppel wat op je hand. Je kan het uitstrijken of eraan snuffelen. Lavendel werkt ontspannend. Gebruik geurende lippenbalsem. Hang een ring aan een halsketting en speel ermee. Leg overal kartonnen vijltjes en polier je nagels. Leer een stretch oefening die je overal kan uitvoeren.
    Ga NIET eten of kauwen! Het is de bedoeling dat je van de orale fixatie afraakt.
    Het meest extreme wat ik ooit vond als tip: laat je tong piercen. Dat schijnt te helpen. 😉

  16. Ja, mijn ventje rookt ook nog thuis. En dat heeft me nooit gestoord eigenlijk. Ik vind dat je dat in onze living eigenlijk niet ruikt. Boven wel. Peter is wel vree verminderd met roken sinds ik gestopt ben. Dus voor hem was het ook gezond.

    Katrien P. is ook gestopt en zij kauwt de hele tijd op zoethout. Zulke dingen kunnen je door de moeilijkste periode heen helpen!

  17. zeg !!! volhouden hé !
    niet doen als ik, na 3 maanden hervallen, ‘t schijnt dat appelen eten ook de drang naar die stokjes doet verminderen en veel water drinken. daarbij als het jou lukt begin ik er ook aan..
    oei oei wat heb ik nu gezegd ‘k ben benieuwd naar de commentaren

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *