Het dieet.

“Dat dieet van u, wat is dat voor iets?”, vragen mensen mij de laatste weken vaak. Wel: het is eigenlijk simpel edoch geniaal. En voor u, trouwe lezer, doe ik graag mijn succesrecept uit de doeken.

Iedere ochtend bij het opstaan drink ik een glas lauw water, waarin ik een beetje yoghurt heb vermengd. Het smaakt vies, maar het zuivert het lichaam. Vervolgens eet ik een oudbakken witte boterham, die ik eerst tien minuten laat weken in een half glas magere melk. Dit brengt de spijsvertering op gang. Op iedere hap moet ik minimum 20 maal kauwen.
Het is belangrijk dat je daarna gedurende exact drie minuten op en neer springt, afwisselend van het ene been op het andere.

In de voormiddag eet ik een appel, in kleine stukjes gesneden en overvloedig bestrooid met curry-poeder. Eens je de kruidige smaak gewend bent zul je merken dat dit heel hongerstillend werkt: een mens moet echt geen eten meer hebben, daarna

Het middageten dan: eerst opnieuw een in melk geweekte oudbakken boterham en dan twee grote tomaten, die ik eerst bestrooi met fleur du sel.
In de namiddag een appel met curry en ‘s avonds enkel gekookte aardappelen, onbeperkt qua hoeveelheid.

Gegarandeerd gewichtsverlies, dames en heren.

4 thoughts on “Het dieet.

  1. Volgens mij ben je hier dik met onze voeten aan het spelen… Ik weet niet hoe gek je bent, maar zo gek denk ik nu toch niet… Er bestaat toch lekkerdere gezonde voeding dan dit?

  2. De vraag is natuurlijk hoeveel dagen je zoiets volhoudt. 🙂

    Neem het van iemand die het kan weten aan: er is maar één gouden tip, en dat is overschakelen op gezond eten en meer bewegen, en dat liefst voor de rest van je leven.

    Diëten werkt niet, en zal ook nooit werken, en wat erger is: ze geven mensen een slecht gevoel doordat ze niet vol te houden zijn. Je eetgewoonten aanpassen op lange termijn, dat is de truc. Wat voor een kalle Sonja Kimpen ook mag zijn, ze heeft een boek geschreven waarin dat heel mooi en wetenschappelijk en alles staat uitgelegd. Maar dat heb je niet van mij. 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *