Het puntentellerke, week 1.

De ontbijten
– 2 sneetjes brood met salami
– 2 sneetjes brood met salami
– 2 sneetjes brood met kippenwit, een yoghurt
– een 0% yoghurt (er was geen brood meer)
– een 0% yoghurt, 1/2 tortilla met perensiroop (er was nog steeds geen brood)
– 2 sneetjes brood met perensiroop (hoera! lief heeft brood gehaald!)
– 2 sneetjes brood met perensiroop, een 0% yoghurt

normaal gezien eet ik als ontbijt ofwel een half pak speculoos, ofwel boterhammen met absurd veel nutella, ofwel eender welke koek die ik in de kast vind (een leo doet het steeds uitstekend, net als een chacha). Ik zeg in het openbaar dingen als “wa-at? ontbijt gij niet? Het ontbijt is wel de belangrijkste maaltijd van de dag é maat!”, maar ik vermoed dat mijn ontbijtgewoonte gewoon erger is dan niet ontbijten. Ik reken er dan ook op dat de verandering daarvan al goed zal wezen voor een paar kilo minder. *kruist haar vingers*

Lunch!
– wortelsoep, een kinderspaghetti met kip, room en champignons (in den abajour) goed zo. de eerste dag van het dieet en al meteen op restaurant. tsk.
– soep, 2 sneetjes brood met 2 sneetjes salami (Ja, ik eet graag salami. Mag ik even ja?)
– een soeplepel kruidenkaas, 2 sneetjes kippewit en 2 boterhammen, soep
– waterzooi van vis (na de nieuwjaarsreceptie met de gentbloggers op restaurant)
– 2 boterhammen met kippenwit, rucola en tomaat, een 0 % yoghurt
– 2 sneetjes brood met kippenwit, rucola en tomaat, een grote kom verse pompoensoep met een beetje gruyere erin
– de overschot van de witloofrollen waarvan later sprake zal zijn en een grote kom verse pompoensoep

Twee middagen op restaurant eten is natuurlijk niet het beste idee als een mens op dieet is, maar ik ben best trots dat ik niet hoef te schrijven: nen porto, een biefstuk met bearnaise en frieten met een glaasje rode wijn erbij, extra mayonaise. Om maar te zeggen dat ik mezelf dus flink vind. Bovendien is op restaurant eten nu eenmaal een deel van de realiteit van mijn leven. Boehoehoe. En al.

diner
– 2 sneetjes brood met tomaatblokjes en abdijkaas onder de grill, 2 grote kommen groentensoep
– cannelloni’s gevuld met ricotta en spinanzie, in een tomatensaus. bladerdeegjes met appel. (vegetarische vriend P. op bezoek)
– gestoomde zalm met roomsaus, puree en wokgroenten (op restaurant voor optreden lief)
– 2 tortilla’s met gegrilde kip, andalouse en rauwe groenten (= gelijk pitta van esra, maar dan pitta van i. Dat is hetzelfde, met minder vettigheid)
– aardappelen (zeer veel. ik ben zot van de “vrije porties” in de WW-boekjes.), een mignonette van 120 gr waartussen ik een stuk camembert had gepleurd, roergebakken brocoli met tomaat, ajuintjes en look
– witloof in hesp met kaassaus en patatjes
– ovenschotel van aardappelen, witloof en ham

ja, ik weet dat ik twee dagen na elkaar ongeveer hetzelfde heb gegeten maar de ene keer was bij mijn mama en papa en de tweede keer was zelfgemaakt. En daarbij: ik eet graag witloof.

Tussendoortjes
– een koekje, een rijstkoek, een kom soep en een appel
– 4 mandarijntjes, een koekje
– soep, 3 manderijnen, een appel
– een appel met honing in de oven, een half glas glühwein (tegen de kou) en een mandarijn
– 2 appels, een macron met chocolade bij de koffie op café
– een vitalinea chocodessert, 2 mandarijntjes, een appel
– een vitalinea chocodessert en 2 mandarijntjes (so far)

De choco-dessertjes zijn erbij gekomen vanwege mijn onbedwingbare goesting naar chocolade die sinds twee dagen de kop opstak. Het zal wel iets vrouwelijks zijn, hormonen ofzo.
Let verder ook even op het feit dat ik deze week dus GEEN frisdrank heb gedronken, GEEN chips heb gegeten en slecht drie slokken alcohol. Speekmedaille voor mij.

Allemaal goed en wel hoor ik u mompelen, maar levert het ook iets op?
Wel, dat doet het zeker, lieve lezertjes. In mijn hoofd zat een planning van een halve kilo per week, maar ik ben deze week zowaar 2 kilo kwijt. Als ik nu in zo’n echte zelfhulpgroep had gezeten, ik had vast een applausje gekregen. Of een sleutelhanger.

18 thoughts on “Het puntentellerke, week 1.

  1. En hier is het applausje zie (klapt in de handen): 2 kilo op 1 week, amaai dat is wel veel hoor , proficiat!

  2. “waterzooi van vis (na de nieuwjaarsreceptie met de gentbloggers op restaurant)”

    + een paar happen kinderspaghetti

    muggenzifter, moi?

    (bravo met de kilo’s af)

    /stuurt een sleutelhanger naar i.

  3. Ah oké, ik had even die ‘week’ als ‘dag’ gelezen en zat even met open mond te staren wat jij allemaal op een dag kon eten.
    Maar oef, het is een week. In dat geval, wow!

    Proficiat 🙂

  4. wist je dat je ondertussen ook salami van het merk ‘WW’ kan kopen. Heb het geprobeerd en ik vind het bijna even lekker smaken en natuurlijk minder punten!
    dat het waarschijnlijk chemische bucht is, is even niet relevant zeker…

    en proficiat met week 1!

  5. Fantastisch resultaat!

    Op de bijeenkomsten leer je dat je op restaurant mag gaan, je leert er zelfs trukjes, zoals hoe je je glas wijn en water moet zetten, zodat je automatisch meer water drinkt… Dus praat je zelf daar geen schuldgevoelens over aan, gewoon doen! De vrouw die in onze groep het meeste afviel at zelfs elke zondagavond een pitta met haar kinderen (een gewoonte waar ze punten voor spaarde)

  6. amaai i., proficiat! mijn systeem (eetpatroon behouden, maar wel veel sporten) levert tot nog toe niet veel op…bij deze reserveer ik uw boekjes 🙂

  7. Check little britain 🙂
    De hilarische Marjorie Dawson en haar FatFighters…
    You can have all the dust you want.

    Ik ben ook aan’t lijnen. M’n 15% lichaamsvet moet voor ‘t triatlonseizoen begint weer naar 11 gezakt zijn.

    grtz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *