Het puntentellerke, week 2.

De ontbijten
Deze week eigenlijk maar 1 soort ontbijt: een boterham met perensiroop. Ik heb de perensiroop vol-le-dig herontdekt en pleit bij deze voor een herwaardering dienaangaande. Perensiroop rules big time.
Het ontbijt werd af en toe aangevuld met een glas sap (wat ik trouwens niet begrijp is waarom een appelsien 0 punten is en een glas vers sap 1 punt: het één komt toch uit het ander?).

De lunches
Algemeen gezien was er ook hier een zekere regelmaat te zien: soep met boterhammen met philadelphia of een eitje. Of met niks als ik niks in huis had. Op zaterdag aten wij kip in madeirasaus als middageten, met rijst. Op zondag werd er op restaurant geluncht: couscous met groentjes, soep vooraf en een glas witte wijn als aperitief.
Vandaag op restaurant vegetarisch gegeten: lasagna en groenten en vanalles en couscous en erwtjes en nog veel andere brol.

De diners
Op donderdag (de dag die de geschiedenis zal ingaan als de dag waarop ik vijf punten teveel at) heb ik een vegetarische spaghetti genuttigd in De Fobie. Op vrijdag heb ik spaghetti van Miracoli gegeten uit een pakske. Op zaterdag heb ik soep gegeten en de paprika’s en ajuintjes van tussen lief zijn brochette met frietjes. Opnieuw op restaurant dus.
Op zondag dan heb ik zelf een pastasalade gemaakt met artichoc en kip, op maandag aten we pasta met scampi en op dinsdag een stofpotje van biefstuk.
Vanavond zal ik daarvan de overschot nuttigen.

Beweging
Vandaag heb ik 30 minuten zwaar op de crosstrainer afgezien (3 punten!) en de wandeling van zondag in de Bourgoyen leverde ook 2 punten op.

Tussendoortjes

Bleh. Het fruit van de eerste week is niet meer zo consequent doorgevoerd: ik heb de puddingskes van vitalinea ontdekt en de koekjes van hetzelfde merk. Daarnaast was er ook een nieuwjaarsreceptie: ik heb hoofdzakelijk rauwe groenten, olijven en cornichons gegeten, maar kon toch niet weerstaan aan de bladerdeegjes met kaas en ham. Ahum.
Verder ook al eens een speculooskoek gegeten. Wegens de drang was te groot, meneer.
En ja, ik heb nog altijd fruit gegeten. Alleen niet meer zoveel.

Alcohol
Na de alcoholvrije eerste week is het deze week een ietsiepietsie fout gegaan op dat gebied: ik heb 12 glazen witte wijn gedronken op 6 dagen tijd. Awoert! Dat zijn 18 punten, volgens de sekte, en dat betekent dat ik gewoon een dagratsoen van punten opgedronken heb.
Nu ben ik daar dus oprecht van geschrokken, moet u weten. Ik bedoel: hoe snel een mens blijkbaar 12 glazen wijn drinkt. Donderdag een nieuwjaarsreceptie (twee), vrijdag op café voor Het Project (drie), zaterdag iets drinken in de bar na het optreden van lief (drie), zondag uit eten met onze ouders (één), maandag op café na de impro-workshop (twee) en dinsdag even iets drinken na het toneel (één).

Het gewicht
Na weging hebben wij gezien dat we amper 500 gr zijn afgevallen en dat de weegschaal zelfs daarover twijfelt. Een beetje een afknapper na vorige week, maar wel motiverend om vanaf nu weer flinker te zijn.

Actieplan
Eén en ander vraagt om concrete acties voor de komende week, en wel alsvolgt:
– geen pasta
– geen alcohol
– de terugkeer van het fruit
– geen restaurantbezoek (of zo weinig mogelijk)
– twee maal sport

en avant.

4 thoughts on “Het puntentellerke, week 2.

  1. Perensiroop?
    Poepgelei ja!

    Echte Luikse, in groen/blauwe potten met boompjes op…
    Hoewel de Boecht van dún Aldi ook wel meevalt…

  2. Is perensiroop niet veel punten? Zit daar niet veel suiker in? 2,5 kg in weken dat is toch niet slecht, dat is 5 kg op 1 maand!! Wij gaan hier 4 (!!) uur per week fitnessen, mag ik nu veel speculoosjes eten?

  3. Geen pasta? Een vrije portie pasta met gestoomde groentjes was zowat de manier voor mij om het vol te houden zonder honger te hebben. Hoewel ik ook verschillende soorten aardappelen ben gaan appreciëren, ging er weinig boven die vrije portie pasta (volkoren, natuurlijk).
    En alcohol? Dat vond ik ook super confronterend…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *