projecten

Telenet of Belgacom?

Verhuizen, dat is een kwestie van dilemma’s. Tweesprongen, weetwel. Zoals nu: de keuze tussen Belgacom of Telenet. Beide bieden soortgelijke pakketten aan met digitale televisie, telefoon en internet voor een 50 euro. Enig verschil is dat je bij telenet nog steeds een kabelabonnement moet betalen en dat zij dus eigenlijk 13 euro per maand duurder zijn.

Voor de rest zie ik eigenlijk weinig verschil. U wel?

84 thoughts on “Telenet of Belgacom?

  1. Ik zou voor Belgacom gaan, ik heb een half jaar Telenet (werkt perfect, content van) maar bij Belgacom kunt ge kiezen uit bijvoorbeeld veel meer ADSL providers, bij Telenet is er niks te kiezen. En Telenet is inderdaad echt wel duur.

    Het is een moeilijke keuze, ik heb er ook lang over getwijfeld, beetje kiezen tussen cholera en de pest, ze zijn beiden ongelooflijk duur voor hetgeen ze van service leveren. Afzetters.

  2. ik ken er niet veel van.
    maar ik weet wel dat als je Mobistar bent, het zeker interessant is om hun internetaanbod eens te overwegen.

    wij hebben Telenet. geen idee waarom.

  3. er is een light abo bij belgacom, als je geen vaste telefonie gebruikt maar enkel tv en internet kost je vast abonement maar 6€20

  4. Heh, een kabelabonnement erbij betalen? Ik surf en telefoneer hier thuis met Telenet, maar een kabelabonnement (aka Televisie) hebben we niet…
    De twee zijn dus los van elkaar te verkrijgen (meer nog, ze kunnen uw teevee komen afsluiten, maar wel zo dat uw internet nog werkt, en andersom…)

    Ik ben trouwens al verscheidene jaren klant bij Telenet en ik ben bijzonder content van hun service. (Quasi) nooit problemen mee gehad… Ze verhuizen zelfs gratis uw verbinding (inclusief aansluitingen leggen en zo) als je van adres verandert.

  5. Hehe, een afweging waar ik ook nog eens een postje ging aan wijden. Een tip is zeker overstappen.be, waar EDPnet als beste uitkomt. De bundels internet+telefoon van tele2 zijn anders ook niet slecht. En wat dacht je van TV via TV Vlaanderen?

    Om maar te zeggen: er is meer dan die duopolisten.

  6. Voordeel van Telenet: met de Digicorder kun je 2 programma’s tegelijkertijd opnemen en ondertussen naar een derde kijken. Bij Belgacom kun je enkel dat programma opnemen waar je op dat moment naar kijkt (wat totaal onlogisch is, vind ik). Nog andere technische beperkingen van Belgacom…

    Je moet inderdaad je kabelabo bij Telenet betalen, maar dat wordt voordelig van zodra je 2 TV’s zou hebben: de ene kan dan digitaal gebruikt worden, terwijl je de ander gewoon analoog op “het kabelbakske” aansluit. Bij Belgacom moet je wel degelijk 2 digitale decoders kopen en aansluiten om op 2 toestellen TV te kunnen kijken.

    En geef nou toe, Ilse, je bent zélf al aan het nadenken over het tv-toestel van je toekomstige kroost in de kinderkamer.

  7. Bomen. Bos. Het blijft een duopolie, quoi.

    Die 50 euro voor het totaalpakket: niet doen!! Dan surf je aan de snelheid waarmee je in 1994 inbelde. En betaal je je blauw aan ‘extra downloadkrediet’.

  8. @Dominiek: technisch is BelgacomTV idd een ramp en slechts deftig bruikbaar voor één TV/recorder, geen combinaties. Maar dat je met de digicorder twee programma’s tegelijk kon opnemen, dat wist ik niet. Zeker van? Ik dacht ook maar eentje…

    @Joen: die 50 € is toch het Standaard Pack met Expressnet en geen (traag) Comfortnet en dus 10 Mbps?

  9. Ik heb nu meer dan een jaar Belgacom, tv en internet en ben er best tevreden van. Ik heb ook hun product (tv) zien evolueren naar bijna niets (toen VT4 en 5TV nog niet verkrijgbaar waren) naar wat het nu is. Het gaat stapgewijs vooruit maar zoals reeds vermeld zijn er nog wel wat technische beperkingen.

    Als je alleen woont is Belgacom ideaal, van die beperkingen merk je dan niets (of zeer weinig). Misschien dat het lastiger wordt met twee. Geen idee.

    Oh, en het pack van Belgacom TV heeft 15gb download. Als ik me niet vergis is het minder bij telenet. Als dat belangrijk zou zijn.

  10. Ik zou sowieso een pack nemen. Dat komt goedkoper uit (zeker bij ons = Belgacom). En dan ineens een pack met TV, Internet en GSM.

    Technisch is Belgacom op dit ogenblik de ingewikkeldste.

  11. wij hebben een Telenet-pack incl vaste lijn met free phone na 19u, GSM, Internet en flexview voor de digitale TV. Vroeger betaalde ik voor mijn GSM alleen al 80 Euro/maand, nu hebben we daar de rest ook nog bij voor ongeveer hetzelde bedrag. Onlangs was de voeding van de modem kapotgebliksemd en de dag na ons (zondags) telefoontje kwam TNT met gratis een nieuwe voeding. Zou houden wel van papierwinkel bij telenet, uiteindelijk zitten er per maand nog 3 facturen of creditnota’s van hen in de bus.
    De gebruiksvriendelijkheid van digicorders en de kwaliteit van de digitale TV laten nog wel wat te wensen over vind ik.

  12. Zonder twijfel Telenet!
    Ik heb zelf thuis internet + telefoon (gratis bellen in de daluren) + gsm + een TV met digibox + een TV met digicorder. Technisch staan ze lichtjaren voor op Belgacom (want je kan idd 2 programma’s tegelijk opnemen terwijl je een 3e bekijkt etc) en dankzij de concurrentie is het sinds kort mogelijk om pakketten “op maat” te laten samenstellen. Sowieso het voordeligst. Ook heel goeie klantendienst, niet onbelangrijk vind ik. In jouw plaats zou ik niet twijfelen. Laat maar weten wat het geworden is hè.

  13. De digicorder niet gebruiksvriendelijk?! Mijn mama heeft nooit een videorecorder kunnen programmeren en met het Digicorder TV Gids-systeem was ze direct mee. En aan flexview zijn wij hier ondertussen lichtjes verslaafd geraakt.
    We hebben een gehuurde digicorder overigens, om steeds mee te kunnen met de nieuwste (HD) technologie.

    Wij hebben Telenet van in den beginne, al van ’99 of zo. Altijd goed en snel bediend en geholpen geweest. Een jaar geleden zijn ze onze oude modem nog komen vervangen door een recent exemplaar, op hun eigen initiatief. En ze bellen ons regelmatig met nuttige tips om het geheel goedkoper aan te pakken. Zo hadden we aanvankelijk Freephone 24 en Turbo internet apart, ze hebben ons zelf een massa’s goedkoper pakket voorgesteld.

    Van Tele2 heb ik nog niks anders dan slecht nieuws gehoord eigenlijk feitelijk en Belgacom is voor kleurlozen 🙂

  14. Belgacom voor kleurlozen? We gaan hier nog vechten! Ik heb het al gezien!

    Fulladsl zijn prutsers. Allez, het is te zeggen. De prijs zit goed, maar ik heb toch geregeld pannes. En dat is dan altijd in het weekend.

    Het is omdat ik niet tevreden ben over Fulladsl dat ik na de zomer een BElgacom Pack ga kopen (in ons nieuwe huis). Daar komt geen kabel meer binnen 🙂 Wie heeft er meer dan één TV nodig in huis? We kijken sowieso al teveel naar TV. Eén toestel is meer dan voldoende 🙂

  15. FullADSL, dat is toch een service van Signpost die ook gebruik maakt van Belgacom? Technische miserie met FullADSL = technische miserie van Belgacom.

  16. Voor dit soort dingen moet je objectieve gegevens bekijken ipv je te laten leiden door verhalen in de stijl van “ik heb gehoord dat…”, of “ik ken iemand die…”. Die objectieve gegevens leren ons dat Telenet beter is (snelheid en zo, betrouwbaarheid van de dienst etc). En nu kan ik niet direct die objectieve meetgegevens tevoorschijn toveren want ik heb enkel de conclusie onthouden + dat dit onderzoek door Data Testlab (http://www.datatestlab.com/) is gevoerd.
    PS.: ikzelf heb geen internet en heb geen belangen bij Telenet.

  17. Vandaag stond trouwens ook in de krant dat Belgacom de primeur gekregen heeft om gelijktijdig met het releasen van nieuwe films op DVD, die ook aan te mogen bieden via hun “video on demand”… mocht zulks een rol spelen in de uiteindelijke beslissing…

  18. Toch even melden dat ik zwaar “in de zak ben gezet” door Telenet. Toen ik verhuisde van een huis naar een appartement en ik hen vroeg om de nodige verbindingen te maken in mijn appartement (ik had reeds internet in mijn huis) deelden ze me leuk mee dat dit onmogelijk was. Straffer nog, dat ze geen internetverbinding konden voorzien in mijn appartement (mijn gebouw was te oud ofzo). Toen ik dan uiteindelijk aangetekend een brief verstuurde waarin ik vroeg om mijn abonnement stop te zetten, aangezien zij geen telenetaansluiting konden voorzien,stuurden ze me een brief terug waarin mij nog een extra maand aangerekend werd…en(in een standaardbriefje weliswaar) dat ze het heel jammer vonden dat ik niet langer gebruik wenste te maken van hun diensten.

    Los daarvan blijf ik het een spijtige zaak vinden dat Telenet in de beginperiode vele burgers in korte tijd heeft kunnen overtuigen om een aansluiting te nemen en dat dan kort daarop (toen al een groot stuk van de markt was ingepalmd) ze zonder boe of ba hun prijzen fors hebben verhoogd. Weliswaar heel slim van hen want mensen veranderen nu eenmaal niet zo snel hé eens ze gekozen hebben…(tenzij ze verhuizen)

  19. Heb ook de nodige problemen gehad met Telenet bij verhuis, uiteindelijk 3 maand “dubbel” moeten betalen. Maar hun product is wel beter dan Belgacom. Heb jarenlang ADSL gehad, en Telenet is echt wel een pak sneller. En nu die glijdende telemeter ook verdwenen is, zou ik geen reden zien om Belgacom terug te nemen.

    Wat digitale tv betreft : TV Vlaanderen is de béste en goedkoopste oplossing. Wij hebben zelf een digicorder aangeschaft, maar via enkele mensen in de sector gehoord dat dat zowat het stomste is dat we konden doen. Blijkbaar gaan de huidige generatie digicorders binnen 2 jaar al niet meer meekunnen.

    Een digicorder huren is dus de boodschap.

    Ow, en Domi. Je kan slechts 1 programma tegelijk opnemen hoor. Je kan uiteraard wél naar iets anders kijken.

  20. Hey Tomadde: Met de digicorder kan je wél twee programma’s gelijk opnemen – je kan er echter geen 3e meer kijken dan.(eergisteren geprobeerd – Bridget Jones & CSI miami tegelijk opnemen, maar Flodder 3 kijken terwijl was er te veel aan. 🙂
    Wat betreft gebruiksvriendelijkheid van de digicorder: Je moet vind ik te vaak te veel menu’s doorlopen om iets simpel te selecteren. Wat ik ook een minpunt vind is dat die flexview en programmagids gewoon hetgeen is wat in “de boekskes” staat, en niet hetgeen er effectief uitgezonden wordt. Loopt een programma uit, begint het vroeger of watdanook – Je digicorder volgt gewoon de ingestelde tijden, niet het werkelijke programma – bummer. Verder heeft de digicorder geen HDMI-aansluiting maar gewoon scart, en op een 40″ LCD-scherm zie je dat verschil echt wel. (maar het is alvast beter dan een video) TV-Vlaanderen zou idd de beste keuze zijn volgens mensen die “in het vak” zitten.

  21. @Peter DD: ge hebt gelijk, maar met de ADSL op zich was er uiteraard nooit een probleem. Wel met alles wat voorbij de ADSL zit. Effectieve connectie van FullADSL met internet, administratie, … Zo dramatisch slecht was het nu ook niet natuurlijk, maar wel irritant.

    @K.: grrrrrrr

    @Tomadde: Daar had ik nog niet over nagedacht, maar er zit iets in! Ik ga nu zeker mijn digiding huren ipv kopen.

  22. Niet huren, maar kopen!
    Als die high definition uitkomt, zijn we weer een tijdje verder en dan is het een pak goedkoper om te kopen dan te huren!
    En btw, je kan wel degelijk 2 programma’s tegelijk opnemen en een 3e bekijken. Is nog maar sinds vrij kort, maar het is dus definitely waar.
    Wat die verhuisproblemen met dubbele facturen betreft: da’s teken dat jullie nog geld moeten terugkrijgen van op jullie oude adres. Gewoon ff bellen naar de klantendienst om je rekeningnummer door te geven and it’s done. Géén dubbele betalingen dus! En ja, ik spreek uit ervaring.
    Iedereen moet zelf maar weten wat hij kiest, maar ik ben zéér content dat ik Telenet heb genomen, zowel financieel als wat het technische aspect betreft…

  23. @June : Hoe doet ge dat dan? Vorige woensdag kwam er bij ons specifiek op het scherm een bericht dat aangaf dat ik enkel 1 van de geprogrammeerde programma’s kon kijken. (Of hebben wij weer een oude digicorder die dat niet kan?)

  24. Belgacom is veel beter en veel goedkoper dan die telenet brol.
    Ik heb de vergelijking gedaan , en mijn keuze was snel gemaakt. Belgacom blijft, en telenet buiten.
    Telenet is gewoon een bedriegelijk bedrijf geworden.. die worden alsmaar duurder en duurder en duurder

  25. Alles van Telenet gaat hier vertrekken. En EDP, TV Vlaanderen Digitaal (satelliet) en mogelijk ook Belgacom komen erin.

    De reden? Telenet kan goed slijmen als het erop aankomt om nieuwe klanten te lokken maar eens ze je hebben is de service nul.

    Ik ben enkele jaren geleden verhuisd (was toen al bij Telenet) en sindsdien is èn de snelheid vaak ondermaats en geregeld was er ook es helemaal géén verbinding meer (zelfs een manuele reset, stekker eruit en terug erin hielp dan niet meer).

    Verschillende keren een zo vriendelijk mogelijk bericht naar de klantendienst gestuurd. Zelfs toen we met meerdere mensen in dezelfde straat eens 3 (drie!) dagen zonder telefoon en internet zaten (en ook met een slechte tv-ontvangst).
    Van enig commercieel gebaar was er geen sprake. En wat meer is… zelfs geen excuus. Niet eens mondeling. Maar wat ik verder wel geregeld krijg is commercieel drukwerk en telemarketing-telefoontjes om er dingen bij te nemen die me hoegenaamd niet interesseren.

    Let daar als bestaande klant trouwens mee op. Als je er iets bijneemt of je verandert je contract door één of andere ‘interessante’ bundel… ben je meteen ook weer voor minstens een jaar stilzwijgend aan hen verbonden.

    Deze week was er de spreekwoordelijke druppel. De klantendienst is nul als het erop aankomt om een klant ter hulp te staan… maar als je even te laat bent met één betaling worden ze opeens wel wakker.

    Het enige wat ik bij hen nog niet met een domiciliëring betaalde was de factuur voor de kabeldistributie. En BANG!… meteen nalatigheidskosten.
    Het product mag dan gewoon ok zijn, het is nog steeds veel trager èn duurder dan in de meeste andere Europese landen… maar dat is ook zo voor Belgacom. De klant wil immers ook graag een minimum aan service en minstens een reactie als er dingen foutlopen. Ik moet de eerste reactie van hen nog steeds krijgen.

    So: ik wel verschillende keren dagen zonder een product waar ik tenslotte voor betaal zonder enige verantwoording door mijn leverancier (Telenet dus)… maar zij wel meteen met kosten zwaaien wanneer ik één keer door een vergetelheid en vakantie wat te laat ben met een betaling.

    Klantvriendelijkheid nul.

    Benieuwd of zij mij straks (als het te laat is) ook gaan paaien om terug te komen? En telefoontjes laten plegen door telemarketeers om na te gaan waarom ik als klant naar de concurrentie overstapte.
    Het zal moeilijk worden om het dan – het doet er dan toch niet meer toe – uit te brullen ‘Had dan gewoon es wat gedaan toen ik belde, mailde of jullie marketeers aan de deur (of in grootwarenhuizen) hoorde zeggen dat ze het zonder fout gingen doorgeven’.
    Klanten lokken is één ding, ze ook willen houden is blijkbaar iets anders.

    Alternatieven:

    EDPnet voor internet. Want goedkoper en blijkbaar zijn ze met een wat lagere theoretische snelheid in de praktijk vaak even snel of zelfs een ietsje sneller dan Telenet die hier ver van de theoretische snelheid zit.

    Belgacom voor telefonie. Het goedkoopste abo’tje. En mogelijk via EDPnet zelfs gewoon raw copper zonder telefonie (als ik eruit ben of internettelefonie een goed en volwaardig alternatief biedt).

    TV Vlaanderen Digitaal. Goedkoper dan de concurrenten en toch alle zenders zoals ik die nu heb (nu: ‘gewone’ kabeldistributie… die waarbij je meer BTW betaalt dan wanneer je op digitaal overschakelt… als dat geen lobby-truken van de foor zijn geweest). Samen met minstens enkele honderden free-to-air tv- en radiozenders natuurlijk.

    Slotsom: dag Telenet, je bent mijn klandizie niet langer waardig. En welkom aan de andere spelers.

  26. Telenet internet is maar en beetje sneller dan adsl, bovendien gaat Telenet dikwijls de mist in zodat op jaarbasis de snelheid tussen ADSL of kabel minimaal is. ADSL heeft een betere constante. Telenet kan inderdaad supersnel zijn maar ook supertraag, vooral ‘savonds in een straat met veel Telenet klanten.
    Nu heb ik ADSL Tele2 All-in en Standaard TV Telenet en Mobistar abonnement voor vrouw, mezelf en 2 kinderen. Ik ga overschakelen naar Belgacom TV-Internet-Mobile. Ik betaal dan 50euro/maand en 15 euro per maand voor mobile for kids en wife.
    De rekening is snel gemaakt:
    – vaste telefoon, who needs it? wordt gebruikt om naar onze gsm’s te bellen, dus duur. Met Belgacom betalen we mobile NIKS om te bellen naar elkaar.
    – Momenteel betaal ik 70 euro aan mobistar, jerks, ben contractueel nog een maand vast aan hen en ze wilden nooit weten van een formule verandering. Deze 70 Euro is zonder gespreks kosten.
    – Tele2 ADSL 40€ en telefonie zonder extra belkosten
    – Telenet kabel standaard ca 150 euro en stijgende per jaar.
    – Telenet kabel standaard, te weinig zenders.
    – Oh ja, de kids hebben TV op kamer (hun PC) maar ze kijken nooit op hun kamer wegens ongezellig (12 jaar en 15jaar).

    overwegen naar Telenet alles in een formule ? Extra duur … je moet gek zijn om ze te nemen. Bovendien is zowel het signaal van Belgacom als die van telenet nog steeds zonder HDTV en surround sound. Enkel INDI TV heeft dat en een goed zender aanbod in HDTV. Maar Indi kan je maar in enkele gemeentes hebben, kwestie van de vrije Belgische markt ???
    WTF Telenet… I hate Telenet.

  27. De brutaliteit van een installateur van Belgacom heeft mij vandaag laten besluiten dat ik maar content mag zijn dat ik er geen klant ben.

  28. Ben klant geweest bij telenet sedert de beginjaren en sedert het uitkomen van de digibox heel mistevreden ,veel te trage reactietijd,storingen,bevriezen van het beeld ea.
    De aangetekende brieven worden nooit beantwoord door Telenet.
    De klachten via hun site al evenmin.
    Een verplaatsing van Poperinge naar Mechelen om te proberen de zaken op te lossen bracht al evenmin soulaas al ben ik blij er eens geweest te zijn en zo het enmorme contrast te hebben kunnen vaststellen tussen enerzijds de afdeling ” bezoekers” waar het al pracht en praal is……ongelooflijk moet je zelf eens gaan kijken en dan anderzijds de afdeling ” klanten” welke zich in een ander deel van het gebouw bevindt en armtierig is.
    Bewijs te meer dat de klantenservice voor Telenet niet belangerijk is.
    Volgens Testaankoop komen de meeste klachten over Telenet .
    Nu heb ik alles wat met Telenet buiten gegooid en overgestapt op tv vlaanderen en andere satelietzenders en wat internet betreft probeer ik nu de vodafone uit van Proximus.
    Werkt trager maar dat neem ik erbij want ben die arogante Telenet mensen echt zat.

  29. Telenet vliegt er ook uit. Al enkele jaren klant voor internet, nooit problemen gehad. Sinds februari nu ook digicorder. Constant blokkeren, geen internetverbinding, resetten, alles gratis maar toch elke keer opnieuw een factuur????,
    Hopelijk maak ik geen verkeerde keuze want ga overstappen naar Belgacom, oke het opnemen van programma’s zal daar mss niet zo goed verlopen maar zal hopelijk toch snel verbeteren. En idd ook geen kabel meer betalen. Telenet is idd wel een stuk duurder. En zeker hun klantendienst (lees klachtendienst)is duur want het is een gewoon vast nr, waar je dan tot slot van het gesprek zeker niet geholpen bent. Volgens mij zou testaankoop zeker eens een grondig onderzoek mogen doen bij telenet!!

  30. Ik ben al 2 jaar Belgacomtv klant en vindt het produkt en de service van Belgacom supper. Ik heb 2 maal problemen gehad met de decoder (1 maal mijn eigen fout een glas cola op gemorst),en die is binnen de 24 uur vervangen geweest door een technieker, aangesloten op tv en kabels mooi wegestoken en dit volledig gratis. Ook de mensen van de helpdesk hebben mij altijd goed geholpen, en het is bovendien een gratis nr.
    Dit is pas service…Bravo Belgacom
    Mijn Mening Belgacomtv voor iedereen!!!!
    En Frans, de installateurs die bij mij langs geweest zijn waren allemaal heel vriendelijk en behulpzaam.
    Zo zie je maar….

  31. Een goede raad aan Telenet: stop op termijn met het verkopen of verhuren van digiboxen en digicorders !
    Moedig de mensen aan een Tv te kopen met een DVB-C tuner en pas jullie codes aan dat men met deze toestellen het Telenet kabelsignaal kan ontvangen.Geen miserie meer met specifieke hardware in de vorm van voorzetapparatuur!!
    Geen constant energie verbruikende lelijke dozen op of onder je Tv !!!Dit is in Nederland in sommige streken reeds mogelijk!!Het zou ook een concurentieel voordeel zijn t.o.v. Belgacom!!

  32. Ik ben een paar maanden geleden verhuist en had 2 maanden op voorhand al een afspraak gemaakt met telenet om alles te komen aansluiten , dat zou dan de 2 de dag zijn dat ik hier gehuisvest was.
    Héél de namiddag thuis gebleven maar geen installateur te bespeuren .
    Onmiddelijk gebeld naar Telenet en na zo een keer of 7 doorverbonden geweest te zijn kreeg ik te horen dat een aansluiting in deze straat niet mogelijk was om dat er niets voorzien was .
    Nu , dat kan en respecteer ik dan ook maar dat hadden ze dan toch moeten zien als ik met hun die afspraak maakte .
    Dan maar een afspraak met Belgacom gemaakt en resultaat was natuurlijk 3 weken wachten, geen tv of internet !!
    Dikke schuld van de telenet paljassen dus .
    Ik had ook wat schrik van Belgacom omdat ik er in het verleden problemen mee gehad heb maar ik kan nu toch wel zeggen dat ik er wreed content mee ben .
    En telenet sneller ??? ik zit ook al 10 tal jaar op het internet en ik merk weinig verschil tussen de snelheid !!
    + dat het nog eens goedkoper is ook !!!
    Salu Telenet , welkom Belgacom

  33. weet dat een draad uit een stuk midder stuk kan gaan dan een coaxs lijn met verschillende versterkers aansluitdozen allemaal mechanische verbindingen gevels die afgebroken, worden luchtlijnen die hangen te wapperen ,dat is telenet begacom is het eerste een draadlijn in een dikke bundel tot aan de centrale daat achter glasvezel als technieker weet ik wat het betrouwbaarste werkt en blijft werken
    getekend ex werknemer kabel tv met 30 jaar ervaring zie tv via tv vlaanderen

  34. Ik heb een evening en weekend van Proximus, Mobile Internet.
    Dat gaat bijzonder traag, dus ik bel naar de klantendienst. Die vragen mij om te surfen http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp,
    ik meet tijdens het contact iets van een 170kbps, de man aan de lijn vindt dat traag en vraagt mij om een paar dagen te meten en vervolgens terug te bellen. Een paar dagen later hang ik meer dan een uur aan de lijn, krijg vijf mensen aan het woord en krijg overal te horen: dat is normaal.
    In de praktijk surf ik dus in het Brusselse, met een 3G verbinding, aan 22 à 30KBytes/s, op de site spreekt men van 1MB downloadbaar in 5 of 15 seconden (een voorbeeld, niet aan theoretische topsnelheid maar dus ook niet aan gegarandeerde snelheid). Ik haal geen van beiden.
    Behalve in het holst van de nacht, dan haal ik tot 1200kbps.

    Maar de klantendienst KAN/WIL NIETS DOEN. Mijn klacht wordt zelfs NIET GENOTEERD, want er is geen technische fout. En er zijn minstens 5 nummers nodig vooraleer men iets doorgeeft.

    Is er een verschil tussen de providers?

  35. Heb al 5 jaar telenet expresnet en ben er zeer
    tevreden over.Heb noch nooit problemen gehad.
    Voor digitaal TV heb ik sinds een half jaar INDI
    en ben er ook zeer tevreden over,er is keus voor
    iedereen in verschillende pakketen.

  36. Adsl of Kabel ? Ga je naar de grote zoals telenet/Belgacom ,dan is het aan te raden een pack(tv internet telefonie) te nemen ;wat betreft de surfsnelheid kies je best voor telenet want als je te ver van de centrale woont (bij adsl) zakt je downloadsnelheid tot ,jaja 1mb ,wat zeer irritant is. Het enige voordeel op de adsl is dat er verschillende providers te vinden zijn die met mekaar concureren zodat de prijs dan wat aantrekkelijker word.
    Voor de rest vind ik het hier(in belgie) allemaal een lachwekkende bedoening in vergelijking met onze buurlanden. Het enige wat hier telt is zovéél mogelijk euros uit de klant halen door hem zo weinig mogelijk te geven.
    Heb zelf al telenet ,belgacom,gehad maar ben nu bij scarlet en in de loop van 2008 verander ik weer naar een ander provider.Dit doe ik bewust en krijg dan altijd als nieuwe klant een korting ,wat men van je huidige provider niet kan zeggen ,heb nl.nog nooit iets gekregen van telenet ,belgacom;…gedurende de periode dat ik bij deze klant was.

  37. ik heb internet van proximus maar ik ben er totaal er niet tevreden mee ik betaal 50euro per maand en het duurt een 20min tot een 30min voor alles open gaat klanten diens proximus kan het probleem blijkbaar niet oplossen na 4 keer te bellen dat vind ik heel erg het enige oplossing is naar test aankoop te gaan wat ik ook zal doen een klacht neer leggen tegen proximus met vriendelijke groeten

  38. Hallo,

    wij verhuizen over 2 maanden naar Essen BE.

    Nu wil ik daar graag ook internet,tv,en onbeperkt

    bellen hebben.Nu is mijn vraag wie kunnen we het

    beste nemen.En weten jullie welke er ook wat

    zenders uit nederland uitzenden?

    Graag u reachtie.de postcode is 2910.

    Alvast bedankt

    Arno

  39. sorry maar telenet is strond duur ik ga van telenet over stappen naar dommel voor internet

  40. Wij hebben al geruime tijd telenet en zijn daar zeer tevreden over. We bellen 24/24 gratis, hebben expressnet voor internet en hebben digitale televisie. En dit voor 71 euro per maand. Wij zijn zeer tevreden over de klantendienst. Geef mij maar telenet.

  41. Een zes tal weken geleden heb ik Belgacom tv.Video kan ik wegwerpen gaan daar er geen mogelijkheid is om hem daarop aan te sluiten,maar dat werd me er niet bijgezegt.Opname en programmeren kan via hen mits een bijbetaling.Zes weken ben ik er nu mee bezig en het lukt me niet,vier techniekers zijn thuis bij me geweest aangaande ontelbare storingen , en wisten eveneens te vertellen dat er een begleiding mogelijk was om te leren opnemen en programmerez mits een betaling van 20 euro per vijftien minuten.Gelukkig maar ging ik daarop niet in .Vandaag 14 januari08 kreeg ik op het nummer 08002228 te horen dat ik wel opnemen kan en programeren maar niet naar een andere zender zappen kan ,wat ben ik ermee dat ik iets opnemen moet en verplicht ben om daar naar te kijken!ANTWOORD:wij zijn nog niet zo ver ,dat is pas voor de maand maart.Dan heb ik de vraag waarom ik er dan voor BETAAL.”Wij staan nog in onze kinderschoenen”Aldus mijn conclutie:brengt men een artikel aan de man die helemaal niet werkt !!!! Waar kan ik terrecht met mijn probleem?

  42. Aan Bart: Je belt 24/24 uur, maar NIET gratis.
    Je betaald hier ongeveer 15 Euro per maand voor.

  43. Laat ons de markt wat verdelen:
    Vaste telefonie bij Belgacom, want dat zijn we al jaren gewoon. Internet bij telenet en digitale televisie via indi (naargelang waar je woont natuurlijk) of tv vlaanderen. Dan hebben ze toch elk een deel? Van gelijk welke firma gaat men altijd pro en contra’s horen, dat was jaren geleden zo en binnen hier en x aantal jaren gaat dat nog zo zijn. Wat ik inderdaad ook wel HEEL goed zou vinden is: hoe meer spelers er op de markt komen, hoe meer ervaring we zelf als klant kunnen opdoen. Dan kunnen wij zelf onze keuzes (blijven) maken. Zijn we ontevreden over de ene operator, dan verleggen we toch gewoon na een jaar naar een andere? En pas dan gaan we allen met zekerheid kunnen zeggen welke operator het best is voor welke dienst(en). Wedden dat de klantenservice wel serieus gaat stijgen dan bij ALLE operators! Bij als de ene of de andere firma een monopolie bekomt, dan zijn we pas ge… Toch? Het enige dat we samen zouden moeten voorkomen is dat of Telenet of Belgacom of gelijk welke andere operator het volledig alleenrecht heeft (monopolie dus) want dan gaan de prijzen pas serieus duur (kunnen) worden en dat heeft niemand van ons nodig zeker?

  44. Hallo,

    bij deze mijn verhaal;

    Ik werd in 2006 gecontacteerd via de telefoon of een digicorder huren niets voor ons zou zijn. GRATIS aansluiting en 10€/maand betalen. Ok goed voor ons. Nadien bleek er ineens een rekening gepresenteerd van 50€ aansluitingskosten?!?.
    Na veel gebel en geschrijf moest ik dan slechts maar een rekening van 20€ meer betalen.

    Je krijgt 2 maand GRATIS prime bij aansluiting. Ze zeggen er natuurlijk wel niet bij dat als je niet binnen die 2 maanden schrijft naar telenet “Aangetekend!!!” dat je automatisch akkoord gaat met een jaarcontract van alle Prime zenders. Gelukkig waren we daar Telenet voor.

    Nu wilden we ons contract opzeggen van digicorder (internet + telefoon houden we).
    We moesten wachten na een jaar. We kregen een schrijven dat we de telenet installatie zelf moeten ontmantelen en binnen brengen zo snel mogelijk. Waar naartoe staat nergens op dus mochten we nog naar verschillende winkels rijden eer ze onze digicorder wilden aanvaarden. Ik heb hier een DUIDELIJK bewijs van gekregen dat ik deze in goede staat heb afgegeven!!!

    Nu enkele maanden later krijg ik nog steeds brieven met een openstaand saldo van +/- 250€ omdat ze geen bewijs hebben gekregen dat ik de digicorder heb binnengebracht. Ik heb mijn bewijs reeds doorgefaxt en nu komen ze aan dat dit bewijs niet correct is????? Ik zou moeten een standaardformulier doorsturen dat ik nooit van Telenet heb gekregen. Na terug telefonisch contact hebben gehad melden ze mij dat ze geen “geldig” bewijsformulier meer kunnen opsturen.
    In de bijgevoegde brief staat dat ik nu 5 dagen tijd heb om te betalen voor ze alles afsluiten (ook kabel, internet, telefooon waar altijd correct voor betaald werd).

    Iemand enige hulp of advies?

    Gevolg ZEKER BIJ TELENET GAAN ALS NIEUWE KLANT !!!!!! MAffia praktijken ten top!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *