315/420

315 van de 420.
Dat is 75%.
Of drie kwart.
Of: zo ver over de helft, dat binnen heel kort het einde dichter is dan de helft.

Ik heb nu, op dit eigenste moment 315 van de 420 taken verbeterd die erdoor moesten in de kerstvakantie. Hoera!

Waarom houdt ge u in godsnaam bezig met dat te tellen ilse?
Vraag het aan eender welke leerkracht: we doen dat allemaal. Statistische drang, vermoed ik.

Meer statistieken dus! Statistieken galore!

5 taken per uur.
Dat is om de 12 minuten eentje.
Dat is 63 uur verbeterwerk, tot nu toe.
Ofwel: ongeveer 8 werkdagen van normale mensen.

Ik moet er nog 105.
Of nog 21 uur.
Of nog 2 werkdagen en een half.

Einde in zicht. Einde. In. Zicht.

8 thoughts on “315/420

  1. LOL yep! Ik doe dat inderdaad ook. Ik denk dat het is om het realistisch te houden, zo van weten waar uw eindpunt ligt. Ik zou er anders stapelzot van worden, denk ik.

  2. Aha! Je zou dat aan je leerlingen moeten verklappen.

    Als ik, naar goede gewoonte, mijn les niet had geleerd, kon ik misschien op je sympathie-punten rekenen met volgende koptekst: “Ilse, ga deze 12 minuten maar eens heerlijk ontspannen, neem een drankje en kijk een halve aflevering Simpsons, want alle antwoorden zijn toch fout”.

    🙂
    succes

  3. Ik heb nog een vriendin (niet Ilse) geholpen om dictee’s te verbeteren. Het was maar voor één keer en ik heb hartelijk gelachen, but it must be sooooo boring.

  4. @ Els
    En heb je veel fouten laten staan? Ik heb alleszins hartelijk moeten lachen met dictee’s.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *