Vijf.

De dingen die de mensen niet zien aan een job in het onderwijs, deel 63.

FxCam_1339874952224

Mijn examens zijn verbeterd (behalve de groep die dinsdag nog komt. Die verbeter ik pas na het examen, weetwel) en dus doe ik dit, van ‘t weekend weekend. Lezen. Veel lezen.
Op de foto ziet u vijf bachelorproeven: over de axenroos, ICT bij de jongste kleuters, analoge leerkrachten en digitale leerlingen, intercultureel onderwijs en tot slot sexuele en relationele vorming.

Dit weekend lees ik dus, want binnen een week zijn er de verdedigingen. Van twee van de vijf ben ik zelf promotor. Bij de andere “lezer”.

En zo zat ik deze ochtend om half acht vragen en bemerkingen te noteren over interculturaliteit, terwijl de dochter kaatje keek. Het is weer eens wat anders, nietwaar.

9 thoughts on “Vijf.

  1. Nog drie in de aanbieding: Digitaliseren van de vaktaal en uitbreiden van de tekeningenbibliotheek (lichamelijke opvoeding), Cyberpesten: preventie in klasverband en ten slotte Invloed van de media: welke invloed hebben smartphones en tablet-pc’s op ons gedrag? Die laatste is lectuur voor morgen. De andere twee heb ik gelezen en mijn vragen staan ook al netjes op papier.

  2. Deze keer moet ik er geen lezen, maar vorig jaar ook twee gedaan als jurylid. En ik moet zeggen: ik vind dat wel leuk als de student een origineel idee heeft of een eigen visie heeft durven uitwerken. Als het met haken en ogen aan elkaar hangt wordt het wel pijnlijk. Aangezien het altijd om onderwerpen binnen mijn vakgebied gaat, durf ik zelfs nog eens iets bijleren, ook als het niet goed is.

  3. Moh, hier hetzelfde! Kleine meid naar Kaatje aan ‘t kijken en de mama bachelorproeven aan ‘t lezen. Als extern jurylid. ‘t Is een beetje een open deur intrappen, maar de ene thesis leest toch écht wel vlotter dan de andere…
    Als mijn interesse in Kaatje en Kamiel groter wordt dan de tekst die ik moet doornemen, dan is dat volgens mij een héél slecht voorteken. Misschien zegt het wel meer over mij dan over de kwaliteit van de scriptie, maar toch…

  4. Er zijn ook veel mensen die niét in het onderwijs staan en ook hun hele zondag spenderen aan werken voor de baas. En dat zien diegenen die in het onderwijs staan ook niet.

  5. ik heb er hier ook 6 liggen, geen thesissen dan maar eindwerken uit 6 handel en 6 secretariaat-talen (ik ben ook extern jurylid)en ik moet er vooral mijn kop bijhouden omdat ze wérkelijk vol met schrijffouten staan. Ik vraag mij af waar leerlingen dat verliezen, die interesse om correct te schrijven,want dat wordt toch wel goed aangeleerd hé mag ik toch veronderstellen…

  6. Jij bent flinker dan ik. Jij leest op zaterdagochtend wat volgende week wordt verdedigd, ik lees vanavond wat morgenochtend wordt verdedigd. 3 stuks over filosoferen met kleuters en 1 over een project in Ghana waarbij de studenten hoekenwerk introduceerden. Volgende week nog een muzisch project, maar dat lees ik dus pas volgend weekend. Boeiende lectuur, dat wel, ik wou dat ik alle eindwerken van alle studenten kon lezen.

  7. Het is waar, Caro. Er zijn andere mensen die meer werken dan mensen in het onderwijs. *zucht*

    En de andere lezers: het is waar. Soms is het een bron van vreugde en inspiratie, soms moet ik mij echt inspannen om door te lezen. Over die van dit jaar mag ik niets zeggen, wie weet wie er meeleest 🙂

  8. vorig jaar las iemand mijn eindwerk…waar ik massa’s werk in gestopt had, blij te zien dat de lezers er ook hun werk in stoppen!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *