Kafka is dood in het dorp.

Binnenkort verhuist mijn grootmoeder van het grote grootouderlijke huis naar een overzichtelijk appartement naast mijn ouders. Er komt dus een verhuisdag aan, en daarvoor moet het één en ander geregeld. Deze ochtend wilde ik de parkeerplaatsen aanvragen voor de verhuiswagen en -lift en ik dacht: eerst eens bellen waar ik precies moet zijn, daar in het dorp. Ik ben er al even weg, ondertussen, dus wie weet wat er allemaal veranderd is.

Dus, ik zoek het nummer van de politie op en zet me schrap voor een uitleg over formulieren en drievoud en een attest of twaalf, een bewijs van goed gedrag en zeden en een dansje op het administratief centrum met twee speciaal voor die functie afgerichte aapjes– zo gaat dat hier in de grote stad namelijk, zo’n dingen.

– Goeiemorgen, ik had graag een inlichting: mijn oma verhuist binnenkort en we hadden graag een paar parkeerplaatsen laten vrijhouden voor de verhuiswagen.
– Ah, ok, belt u maar naar de technische dienst van de gemeente en zegt u maar dat het voor de politie in orde is.

Op de technische dienst zelfde scenario: “het is in orde voor de politie, zeggen ze” — “ok, zet u even het precieze adres op mail en dan zorgen wij voor bordjes”

“Prettige dag verder”

Ik ben daar dus serieus niet goed van. Vijf minuten, twee telefoontjes en een mailtje en alles is geregeld. Ik wil het zelfs niet weten hoe lang ik er hier in Gent zou over doen.

9 thoughts on “Kafka is dood in het dorp.

  1. Zwijgt, wij moeten dat binnen enkele maanden ook doen.
    Ik heb al gedacht dat ik gewoon wat parkeerplaatsen ga afzetten met eigenhandig gefabriceerde bordjes 🙂

  2. Bij ons in het dorp gaat het ook verbazingwekkend simpel: even naar de politie gaan, papiertje invullen, stempeltje krijgt en bordjes gaan afhalen op technische dienst.

    Leve de kleine dorpjes!

  3. Een half uur om de toestemming te krijgen op de verkeerstechnische dienst (in de buurt van het Rooigem zwembad) en de borden kosten geld als je ze door de politie laat zetten (125 euro)

  4. Antwerpen en Leuven van hetzelfde. Naar de politie en die bezorgen je onmiddellijk alle papieren.

    Minder leuk is dat je een factuur van 50 euro krijgt voor de borden… Njaja, openbare dienstverlening…

  5. Zopas ook moeten doen voor mijn verhuis van Leuven naar Diest. 1 telefoontje naar stad Diest en 2 mailtjes later alles geregeld en borden stonden er mooi al de dag voordien. 0 euro bovendien.

  6. In Leuven zijn ze ook heel vriendelijk en snel….maar rekenen je wel ongelooflijk veel geld aan om die bordjes er te zetten. Is een van de duurste steden, terwijl het elders volledig gratis is!

    …zelf bordjes vinden en zelf plaatsen is dus de uitdaging vooral omdat geen enkele aannemer uit de buurt nog bordjes wil uitlenen: ze worden immers massaal gestolen in leuven. Geen wonder, ze zijn goud waard aan die kostprijzen!

  7. Zoals Patricia zegt: formuliertje laten invullen in het bureau aan het Rooigemzwembad, borden plaatsen wanneer nodig en klaar is kees.

  8. Hier in Heist op den berg was het niet zo simpel…Daarna ook nog pv gekregen omdat het fietspad niet vrij was tijdens verhuis..Mooi welkomstgeschenk van de gemeente hé…

    Fijne dinsdagavond

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *