projecten

Telenet of Belgacom?

Verhuizen, dat is een kwestie van dilemma’s. Tweesprongen, weetwel. Zoals nu: de keuze tussen Belgacom of Telenet. Beide bieden soortgelijke pakketten aan met digitale televisie, telefoon en internet voor een 50 euro. Enig verschil is dat je bij telenet nog steeds een kabelabonnement moet betalen en dat zij dus eigenlijk 13 euro per maand duurder zijn.

Voor de rest zie ik eigenlijk weinig verschil. U wel?

84 thoughts on “Telenet of Belgacom?

  1. Internet in Belgie is echt veel te duur in vergelijking met andere landen! Belgacom en Telenet zullen hun tarieven niet wijzigen tenzij ze daartoe gedwongen worden. Als de politiek niet wil meehelpen, dan moeten consumenten massaal overstappen naar goedkopere providers.

    Neem aktie !

    Steun de petitie op http://www.internetmoetgoedkoper.be

  2. Wie kan mij inlichten over de telefoontarieven van telenet.(bellen naar buitenland)
    We hebben nu een telefoonaansluiting bij Belgacom en overwegen om ofwel alles over te brengen naar Telenet
    of Belgacom.Het lijkt ons dat Belgacom toch een klein beetje fatsoenlijker is dan Telenet.
    Dat de tarieven in Belgie zo hoog zijn in vgl met
    Nederland is onbegrijpelijk.

  3. Beste ,

    telefonie van telenet kost 17,34 per maand en 5 euro extra om gratis naar buurlanden te bellen tussen 19.00 en 08.00 in de ochtend en alle weekenden en feestdagen

    Dit heeft belgacom niet , telenet is hier dus goedkoop in en beter

  4. Ei wat hebde nu gepakt? Ik heb al tien jaar Telenet en ook al zijn ze een derde te duur, toch beginnen ze meer waar in hun prijs te steken waardoor ze relatief gezien goedkoper worden. Voor de prijs die ik tien jaar geleden betaalde voor mijn tinternet (+/- 50 euro), heb ik nu ook zo een pack genomen met internet, tv, vaste telefoon, en gsm voor de vrouw (ik zit nog een half jaar vast aan mobistar maar van zo gauw mijn abonnement afloopt neem ik ook een telenet gsm: je betaalt enkel en alleen de gesprekken daar, en ze zijn niet duurder dan elders). Om naar Rusland te bellen gebruiken we Skype, dat marcheert iel goe over Telenet, en heeft geen impakt op de tv, wat je bij Belgacom wel zou hebben aangezien den tellevies daar over dezelfde internetverbinding zou lopen. Al bij al valt dat nog goed mee van prijs, en voor de winst die ik mij maak door geen gsm abonnement meer te moeten betalen heb ik mij een Usenext abonnementje bij genomen zie!

  5. ik ben pas aangesloten bij telenet. Ik voel me nu steunend lid van de mafia. Aan de telefoon spreken ze van een draadloze aansluiting die zo’n 50euro zou kosten, alles inbegrepen. Als hun mannetje komt zie ik dat hij een rooter wil instaleren, terwijl er vlak naast hem identiek dezelfde rooter ligt die ik al had. Blijkt dat ze me voor die nieuwe rooter nog eens meer dan 200 euro willen aanrekenen. Dat kom ik enkel te weten na flink aandringen. (mijn rooter heeft in de kleinhandel 48 euro gekost!) Als ik zeg mijn eigen rooter te willen gebruiken begint er zo’n spelletje van “ben je zeker???” “ben je echt heel zeker?” enz. Ik vraag hem om die nieuwe rooter van de bestelbon te halen. (ik hoop dat hij dat ook gedaan heeft) Ik probeer de rooter te instaleren, maar ik ben een kluns en het werkt niet. Als ik naar hun betalende hulplijn bel (dure wachttijden inbegrepen) helpt de eerste telefonist me prima, hij zegt me zelfs terug te bellen als het nog niet zou werken. Ik bel een kwartier later terug en krijg (weer na een kwartier betaald wachten) een andere telefonist die zegt mij niet te willen helpen omdat ik de rooter niet bij hen gekocht heb. Hij vindt dat “normaal”. Ik vraag mij af of woekerwinsten maken op rooters ook “normaal” is.

  6. Ik heb al 2 jaar een digibox en half jaar een digicorder ben er heel tevreden over 2 programmas opnemen of 1 opnemen en ander bekijken heb ook belgacom tv voor de voetbal maar vliegt buiten belgacom is echt een ramp

  7. ik ben al van bij het begin bij telenet en verhuist een paar keer en voor de rest geen probleem heb nu ook 2x digicorders +een pluspakket 1x betalen 2x plezier zijn er problemen bij telenet direct aanpakken en probleem is binnen de 5 minuten opgelost.
    mijn moeder heeft belgacom tv en internet en ze klaagd konstand over de verbinding met internet tv geen probleem.
    zij gaat terug naar telenet omdat het stabieler is.
    en omdat de extra pakket maar 8 zenders heeft voor 14.95 bij telenet 34 zenders voor 12.95 en ik ben er heel tevreden van.
    mvg groeten

  8. Ik heb al 3 jaar een digibox en een half jaar digicorder werkt perfect 1 prog opnemen ander bekijken of 2 prog opnemen en een opgenomen prog bekijken of een van die aan het opnemen zijn
    Heb ook belgacom genomen voor de voetbal maar na 1 jaar vliegt die rommel buiten

  9. heb maar eens een probleem met telenet,maken zich er wel heel snel vanaf,dus alle diensten buiten!

  10. Ik woon al 4 jaar in Frankrijk (eerst Parijs nu Lyon) en heb een appartement in België omdat we af en toe nog eens naar onze roots gaan. Voor ‘t gemak heb ik in juli 2007 voor Telenet digital TV + Comfortnet gekozen. Conclusie naar één jaar klant: ben geen klant meer. Telenet is m.i. het toppunt van merchandising en eens de vis binnen: laat hem maar spartelen. Customer service komt sterk in de buurt van “nul”. Het is ongelooflijk, maar wanneer je (zoals wij) gedurende lange tijd “afgelogd” bent met je decoder, wordt je automatisch van het netwerk gezwierd. Wanneer je dan op een vrijdagavond om 23.30h thuiskomt en je wil wat tv, brute pech. Effe bellen en je wordt meteen weer geactiveerd (maar niet om 23.30h uiteraard).
    Internet vind ik persoonlijk niet snel, waarschijnlijk omdat we hier in Frankrijk 8MegaMax hebben.
    Een andere pain in the @ss bij telenet: hun zero tolerance credit control. Effe op verlof, een factuurtje 12 dagen na vervaldag betalen: BINGO! 7 euro aan je rekker.
    België is op vlak van telecom inderdaad verschrikkelijk duur en traag. Hier in Lyon heb ik Orange/France Telecom en betaal 35 euro per maand voor ongelimiteerd up/download via Livebox met WiFi, gratis bellen naar vaste nrs in Frankrijk en digital TV. Super, niet?

    Helaas zijn er andere domeinen waar Frankrijk niet zo goed is…

  11. ik heb 1,5 jaar tv vlaanderen gehad , wat het abb betreft ietswat goeikoper maar wat de hardware betreft is dat andere koek , ze verplaatsen om de haverklap zenders zodat je indien je ze nog wil onvangen weer kosten moet doen zoals een grotere schotel en / of LNB kop. meer nog , zenders van het basispakket vliegen naar een pluspakket waar je uiteraard weer moet voor betalen.en dan zegt tvv dat ze de goeikoopste zijn.
    nu heb ik alles van telenet en ben er zeer tevreden over.
    dus wie ooit een keuze moet maken , overweeg goed alle voor en nadelen.

  12. het probleem staat vast
    waarom een telenet
    geen internet kant voorzien op je appartement

    voorbeelden zijn
    gehebt geen analog tv van telenet
    gehebt je adres niet verwijzig
    of zo als je denk dat je buiten het telenet
    gebied woont
    telenet zegt nooit over u oud appartement
    of iets tegelijk is anders
    zijde zot

    opnames en daarde derde kijken wie zegt dat
    dat da bij telenet kan
    telenet kan je twee programas opnemen
    en daar een van die twee gaan kijken

    telenet is niet duur als je maar beter
    oppas aan het betaalpakket

    telenet klantendienst heel vriedelijk en netjes te hooren ook aan de telefoon zijn ze heel braaf
    aan het luisteren

    belgacom is ook goed

    probeer die twee niet eens met elkaar te vergelijken

    telenet kan belgacom niet zijn
    en belgacom kan niet telenet zijn

    natuurlijk moeten ze iets anders van elkaar
    hebben
    anders zijn ze geen ooncurensie
    maar partners

  13. Yo,

    Bij oude appartementen of grote appartements blokken is het zo dat zei beschikken over reignet.
    dat wil dus zeggen dat geen internet en geen telefonie van Telenet kunt krijgen in je app. enkel Tv of digitale tv enkel met een gewone digibox of digicorder en geen HD Digibox of HD Digicorder omdat deze moeten beschikken over interactiviteit voor updates enz., bij de gewone digiboxen en digicorder kunnen deze updates nog over de kabel maar bij de HD Digiboxen of HD Digicorders niet en moeten ze dus kunnen een modem installeren (internet abb. is niet nodig) wat bij reignet dus niet kan.
    voor meer info ga eens naar je Telenet Center in de buurt zij weten er alles over.

    PS: Nog vragen over telenet?, stel ze

  14. Ik werk als aannemer voor Belgacom en heb 20min geleden Telenet besteld, haha.
    Probleem bij BGC is dat (zoals hiervoor al vermeld werd) hoe verder je van de BGC centrale woont, hoe trager de verbinding. Dit is op veel plaatsen opgelost door VDSL-lijnen, die sturen hun signaal uit van de kasten langs de straat die , uiteraard , korter bij de klant staan. Maar aangezien ikzelf te ver van zo een kast woon en ik dus nooit VDSL zal kunnen ontvangen heb ik Telenet aangevraagd.

    Heb een groovyshake ofzoiets genomen, TV en Internet voor 50 euro. Ben eens benieuwd …

  15. Ik heb ook Belgacom,met alles in,in het begin vond ik het nog ok,maar na een paar weken al begon het:Als ik naar iemand,of iemand naar mij belt,via de vaste 011 lijn,dan valt bij BelgacomTV het beeld en de klank uit.Ook is zeer regelmatig het beeld onstabiel en vald het beeld en ook de klank even regelmatig stil,soms voorafgegaan door een knal.Ik dacht eens op op internet te kijken wat de mensen zoal over Telenet vertellen?om te ontdekken of dat beter is?Maar ik ontdekte enkel een brief van een ontevreden Tenetklant,hij schilderde de problemen die hij met zijn Telenet had?Awel,het waren de zelfde problemen die ik ook met mijn BelgacomTV heb.En nu…tja,nu weet ik het ook niet meer.

  16. Zeg eens,al gij mensen…Dat vorige klein relaas van mij heb ik ingezonden in de hoop niet alleen te staan met mijn probleemke?En na dit ingezonden te hebben begon ik eens al die voor en tegens van jullie allemaal eens te lezen.En mijn conclusie is nu en momenteel dat ik het nu helemaal niet meer weet,bedankt jongens?

  17. Ik kies voor Belgacom (Scarlet), want persoonlijk overklassen ze elke provider. Ik bedoel hiermee dat je best alles in één pack zet. Ik betaal maar 49.95 EUR de maand voor internet light + 92 zenders + hd decoder + comfort view + vaste lijn happy time + 500 MB mobiel surfen in het weekend.

    Dit kan geen enkele provider geven, mij dunkt?

    De decoders blijven in eigendom van Belgacom. de klant betaalt niets en mag altijd inruilen wanneer er problemen zijn in een Belgacom winkel. Dat is één van de gootste voordelen van belgacom tegen Telenet. Problemen met je digibox, dan kan het best zijn dat je echt eens inziet wat ‘echt’ een probleem kan genoemd worden.

    Belgacom is top!!!

  18. Ik heb op augustus 17th,2009 om 12:54 al laten weten wat ik oa aan de hand had met mijn Belgacom TV,en er blijven nieuwe problemen bijkomen. Mijn Belgacom TV liet het gisteren bij 2 kanalen afweten,en vandaag zat Belgacom TV helemaal vast,stond het beeld gewoon stil en er stond niks op pauze en op een andere kanaal zetten ging ook niet.Het enige dat wel helpt is Belgacom TV restten,dat doe je door de adapter uit de digicorder te trekken en zo de stroom te onderbreken,20 seconden wachten en dan weer terug insteken,dan moet je nog eens 10 minuten tot een half uur wachten eer de pagina geladen is en als dat gebeurd is dan is meestal weer alles in orde,voor een dag.

    Morgen zal er waarschijnlijk weer een probleem opduiken waardoor ik weer moet restten,en dat deze manier van restten de enige oplossing is,dat weet ik van een medewerker van Belgacom bij de dienst storingen,die ik al eens heb moeten opbellen vanwege een probleem met mijn Belgacom TV.Probleem Belgacom TV Probleem Belgacom TV Probleem Belgacom TV het zal nog wel dikwijls terug komen.

    Wat zal het morgen zijn,o ja,ik weet het weer:Probleem Belgacom TV,wat anders.Ik heb alles nieuw,nu al 3 maanden,en op korte tijd een derde digicorder,en Probleem Belgacom TV heb ik al zo lang ik Belgacom TV heb.

  19. ik vraag mij eigenlijk af hoe je in het bedrijf binnen graakt voor een klacht. al van in maart heb ik een domecilering ingediend maar daar hebben ze geen gehoor aangegeven .ofwel slapen ze daar of ziupen ze een ganze dag koffie of anders hebben ze een gans jaar verlof ik vraag me af wanneer ze hun kont gaan opheffen verkopen da kunt ge mar iets in orde brengen dat is te moeilijk .wanner het tegen volgende week niet in orde is zie ik mij verplicht over te stappen naar de konkurentie ge speelt er al lang genoeg mee saluu

  20. ik ben pas twee maand naar telenet gegaan
    omdat ik vroeger nooit geen broblemen hat.
    nu ben ik in en huurhuis gaan wonen.
    ja daar hangt en kasje van telenet kabelverbinting.
    ik laat het instaleren
    naa twee huur later.was mijn verbinting weg.op de startbalk.
    de volgende dag ging mijne pc al en stuk trager.
    wat doe ik
    .blijven zoeken
    wat blijk super snel express.is super traag
    met een laptop getest.ik doe mijne pc binnen.
    wat scheelt er aan niets.
    hij begon nog trager de gaan .
    na veertien dagen
    weer binnen
    dat grapje koste mij in twee maand tijd .zo een 145euro
    .wat doe ik .ik kijk naar het ingestelde kastje om af dezetten. gaat niet
    het kasje van internet
    mijne pc van 500mg dan zeggen dat het aan mijne pc licht kwats.ik belte woensdag naar telenet
    om mijn klacht de melden .als dat zo bleef dueren .dat ik belgacom ging nemen .
    die man van de teknisse dienst zechte mij dan moet je maar naar belgacom gaan
    ik zechte .meneer dat is niet plezand
    dat werk al twee maand op mijn schisteem.
    waarop hij antwoorde .ge werkt me al ne heele tijd op mijn zeenuwen.
    ik vroeg wild u dat herhalen
    hij zechte niets meer
    hij heeft me doorverbonden aan klachtendienst
    dan moest ik er zelf nog naar bellen
    da grappje kost me weer 15 euro.
    en denk je dat mijn brobleem is opgelost nul comma nul .ik vint schandaalig
    dat telenet zijn klanden zo afblaft
    moet zeggen ik was daar wel van gedaan
    maar nu wil ik hecht van telenet af zijn zekker weten wat ze mij gezecht hebben .ik vint dat rot schandaalig
    dat hat ik nooit gedacht van telenet.en da noemt zig klandvriendelijk.dada vergeet het maar.vergeet telenet maar .wie slim is neemt belgacom.daar waren ze vriendelijker

  21. Hallo al gij mensen van de wereld die gebruik maken van – iWatch.be –
    Hoed u voor het online – iWatch.be – TV team
    want het zou u wel eens geld kunnen kosten:
     
    Zo begon het allemaal:
    Ik vond op internet,heel toevallig,iWatch.be.
    Ik dacht:-

  22. Jullie worden allemaal bedrogen door die bedrijven die televisie zenders leveren.

    Vroeger zagen over die Marokkanen met hun schotels en nu zelf één plaatsen.

    Door jullie egoïstisch leventje zijn jullie te asociaal geworden

    Telenet of Belgacom wat maakt het nu uit. In België is het altijd zo dat er een maar ene paar die alles bezitten en die de prijs hoog houden. In Nederland kan je spotgoedkoop surfen en televisie kijken hier in België betaal veel te veel. Je betaalt bijna voor alles teveel in dit land. Dit komt omdat dit land een apenland is geworden. Een bananenmonarchie waar ze ieder jaar den stoelendans doen.

    In de tijd van Deans gaven de politici worst en bier weg, vandaag doen ze dat via de belastingen. De worsten zijn de fiscale voordelen.

  23. ….. En wie is er nu de snelste na de aankondigingen van Belgacom…? Zeker voor wat de uploadsnelheid betreft…
    Hier al 10 jaar Belgacomklant en sinds eind 2008 VDSL2 + BelgacomTV..; Alles werkt hier perfect… Snelheid altijd constant op 19,4Mbps down en 1,85Mbps Up en binnenkort 30 down en 4,5 up 🙂

  24. wel ik zit met een soort “probleempje” ik ben al jaren fan van telenet omdat ze voorlopen op belgacom en hun snelheid ligt veel hoger (wat best belangrijk is als je constant aan het downen bent zoals ik). maar nu ga ik verhuizen en er is blijkbaar geen mogelijkheid om telenet te nemen want er is geen teledistributiekabel voorzien tot aan het huis, dit laatste snap ik niet helemaal maar het komt er op neer dat ik moet overschakelen op belgacom en ik een beetje bang heb dat dit veel trager is want enkele vrienden van mij hoor ik altijd klagen over de technische problemen van belgacom ookal hebben zij ongelimiteerd internet. ANTWOORD AUB 🙂

  25. Wel ik heb belgacom en iedereen wie zegt dat Telenet bedriegers zijn, zijn goed mis. Ik raad iedereen die een belgacom verbinding heeft zoals ik tot nu toe ook toch eens een snelheids test te doen. Ik betaal voor een 20mb DOWNLOAD lijn, als ik een snelheids test doe geraak ik echter aan 2 MB/s. Een vriend van me woon’t een paar straten verder en is telenet, hij doet hetzelfde, ook 20MB dowload, hij haalt 19.4 MB!

    Telenet kan misschien ietsje duurder zijn, ook omdat je kabel van de tv moet betalen bij Telenet, ook niet zo gek als je bedenkt dat je internet van Telenet binnen komt langs de kabel van de TV 😉

    Telenet is dus wel duidelijk sneller en ook goedkoper als je berekent dat je effectief de snelheid krijgt waar je voor betaald. Je neemt dan gewoon wat snelheid minder bij telenet en je zal nog altijd sneller gaan dan met je Belgacom lijntje.

    Voor de mensen die mijn raad willen opvolgen en een snelheids test willen doen.

    http://www.speedtest.net/

    Telenet is een paar euro’s duurder maar je krijgt waarvoor je betaald wat bij Belgacom helemaal niet zo is. Snel beslist voor mij…

  26. Nog even vergeten,

    in de link hierboven zit een database achter, deze onthoud dus de waardes van alle andere testers.

    Mijn telenet skynet verbinding is er maar net met de hakken over de sloot geraakt.

    2.9/5 => Skynet Belgacom
    4.7/5 => Telenet

  27. Het is simpel. bij alles van internet en telefonie is het gelijk wat ge doet. telenet of belgacom.

    Vanaf dat er digitale televisie in het spel komt is er maar 1 uitweg. TELENET!
    ok, zowel telenet als belgacom hebben hun probs met digiTV, maarja die technologie is uiteindelijk nog vrij nieuw. Het grote verschil is dat telenet de kabel nog gebruikt. terwijl belgacom eventjes beslist van alles lekker via hun tl. lijn te doen.. terwijl zijzelf en zowel iedereen ook weet dat technologie niet betrouwbaar is. zeker de decoders.. zowel van telenet als belgacom. waar zit het verschil dan? ok bij telenet betaal je nog je kabelabo. maar als mijn digicorder raar begint te doen. dan kan ik overschakelen op de kabel en kan ik rustig verder tv kijken. bij belgacom niet. ik heb zelf nog bij de helpdesk gewerkt van belgacom. heb zo veel mensen aan de lijn gehad op de vrijdagnamiddag, meneer mijn decoder werkt niet meer.. dan is het enige wat ik kan zeggen.. ahja. maandag kan er iemand langs komen. leuk.. een heel weekend zonder TV. ik heb het ervoor over om mijn kabelabo te betalen bij telenen. en als ze mij ooit zouden verplichten om bij belgacom te gaan. dan zou ik ook mijn kabelabonnement behouden. zo kan ik tenminste nog op andere plaatsen gewoon een TV aansluiten zonder decoder of digicorder. (ohja, bij telenet kan je in theorie zo veel digicorders aansluiten als je maar wil, bij belgacom kan je er in theorie en praktijk maximaal 2 aansluiten.)

  28. Dat ieder bedrijf winst moet maken weten we al, maar de mensen leegzuigen is er een beetje over, en dat doet telenet en belgacom allebei, ik zit bij telenet ben er wel content over maar heb de laatste tijd veel problemen in totaal internet + digicorder en groofyshake betaal ik 110.70 euro per maand veel te duur vnd ik persoonlijk ik betaal veel te veel voor iets wat ik niet kijk hebben al gebeld telenet voor het op te zeggen maar nu paar maanden later betalen we er nog steeds voor? waarom heeft telenet een nummer als het toch alleen tijdverlies is, klantenservice 0, idd testaankoop zou daar de boel eens moeten uitkammen, mensen zijn aanhankelijk aan internet en daar profiteren ze van, ik vind die paketten niks beter een lijst waar je de programmas kan aanduiden welke je naar kijkt, ik betaal al 31.40 voor prime en kijk er niet naar, en afzeggen doen ze niet na paar telefoontjes, de mensen moeten zich niet laten doen en zoals veel hier zeggen overstappen naar goedkopere, ze zullen het wel snappen dan, maar wat ze de mensen aandoen is ronduit schandalig zowel bij telenet als bij belgacom.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *